בחברת "צפיות גבוהות" גמלה בנו מהר ההבנה כי על מנת להביא את ילדך להישגים גבוהים ובטווח קצר, נכון ויעיל, כך שהשינויים יחזיקו מעמד לטווח הארוך, יש לתת מענה למעטפת הכללית בעולמו של הילד תוך עבודה פרטנית ואישית מול הילד וזאת תוך התאמת תוכנית אישית לילד, המתאימה לאופיו, לצרכיו, למניעיו ולמטרותיו.

לכן, יש לוודא כי גם סביבתו של הילד - הורים, צוות חינוכי ובני משפחה - מקבלת מענה והדרכה נכונה ובמידה וקיים פער המצריך גישור יש לדאוג לתת לו מענה ובהקדם האפשרי. כמו כן, השכלנו להבין כי כאשר יש פירוק תהליכים והעבודה לא מתבצעת בו זמנית בכל המישורים בחייו של הילד נוצרת האטה בתהליכי השינוי, השגת התוצאות הינה נמוכה - אם בכלל- ונוצר תסכול וחוסר אמון במערכת המטפלת. חוסר אמון הן של הילד והן של ההורים. זאת מכיוון שכל ילד הוא עולם בפני עצמו, בעל צרכים שונים ומניעים שונים, ובמידה והשיטה לא מותאמת באופן אישי לילד וכוללת את מעטפת חייו, הרי שבאופן ישיר לכך סיכוי ההצלחה הינם נמוכים.

כתוצאה מהבנה זו פותחה ב-"צפיות גבוהות" שיטה אשר בראש ובראשונה מסתכלת על הילד כאישיות בפני עצמה, מבינה את צרכיו האישיים של הילד - צרכים המשתנים מילד לילד, מנער לנער וממתבגר למתבגר. השיטה פועלת בכמה מישורים: מנטלי – העצמת החזקות ויצירת כלים מעשיים, דידקטית - כלים לימודים וסביבה תומכת - הדרכת הורים וצוות חינוכי.
ארחיב ואסביר:

מנטלי ילדים- ליווי הילד תוך הוקרה והעצמה אישית. שתילת זרעים של הבנה עמוקה כי כל ילד יכול להצליח בלימודים ובחיים ושינוי האמונות הפנימיות ביחס לסביבה.

מנטלי הורים וסביבה תומכת- הורים רבים מגיעים לתהליך כאשר הם מיואשים וחסרי אונים. אנו יודעים כיצד להראות להם את נקודות החוזקה הקיימות אצל הילד שלהם ולשנות את קו המחשבה שלהם ואת אופן הפעולה והגישה לילד. באותו האופן אנו מדריכים ומלווים את הצוות החינוכי השותף לצמיחתו של הילד.

דידיקטי- הקניית הידע המקצועי לימודי, מתן כלים לימודים ופיתוח דרכי למידה מותאמות אישית לילד.

רגשי- עולם הרגש שלנו מושפע מהעולם המנטלי שלנו. על מנת לגרום לילד לחוש כי הוא יכול להצליח יש לשנות את העולם המנטלי ובמקביל לתת לילד לחוות חוויות הצלחה לעיתים תכופות.

יצירת סביבה תומכת- הדרכת הורים ומורים, אנו מלווים לאורך כל הדרך את ההורים והצוות החינוכי המלווה את הילד, החל מפעולות פשוטות של משפטים הנאמרים לילד ויצירת גשר לעולמו וכלה בפעולות המורכבות של בניית התא המשפחתי תוך יצירת מקום של הערכה והוקרה כלפי הילד וכמו כן חיזוק והעצמת ההישגים.

רק בשילוב כל המרכיבים הללו, אתם- הורים יקרים, תזכו לראות תוצאות מידיות אצל ילדכם.

יתרונות השיטה: כאשר אנו עובדים במקביל על כל העולמות בהן הילד נעטף, הילד זוכה להכרה לה הוא זקוק ובכך ישנה האצה בתהליכי השינוי ואנו זוכים לראות תוצאות בטווח של מספר ימים. תוצאות ההולכות וגוברות כעבור מספר שבועות עד לכדי הצלחה מעשית בלימודים המשפיעה על הילד גם בתחומיי החיים השונים ומכניסה אותו לתלם הנדרש.

חשוב להבין, עולמו של הילד ניזון באופן ישיר מסביבתו. ילדים אינם כמבוגרים, אין להם עמוד שדרה והם אינם מנהיגים, הם מובלים, על ידי הסביבה ועל ידי החברה.

ילד הנחשב מנהיג בחברתו הוא ילד שיש לו גב חזק ואיתן בבית. הוא ילד שמשודר לו באופן יום יומי כי ההצלחה שלו היא בידיים שלו וכי השמיים הם הגבול מבחינתו. ולכן אינו חושש להביע את דעתו ולהוביל אחריו את האחר.

עם כל הנאמר כאן, גם ילד שיקבל תמיכה בבית ומנגד חוסר הערכה בבית הספר, לא יהיה מנהיג אלא יהיה מובל. ולכן יש להקיף את כל הסביבה התומכת של הילד כולל את הילד עצמו.

כמו כן ילד הנשלח לאבחון או לפסיכולוג או לטיפולים כאלה ואחרים הוא ילד שביטחונו העצמי יפגע קשות והוא יחוש בעמדה נמוכה מאוד ביחס לחבריו. לכן יש לשקול ולבדוק באופן מעמיק האם יש טעם לשלוח לגופים השונים. כמו כן יש לשאול את עצמנו: האם ניסינו כבר את כל האופציות הקיימות ושללנו את כל הגורמים השונים המשפיעים על חיי הילד ואשר יכולים להוות הפרעה לתהליכי הלמידה והצמיחה האישית של הילד? על כך ניתן לקרוא עוד במאמר המופיע באתר: הדרך הנכונה לאבחן.

תהליך השינוי הינו תהליך אינטנסיבי, יחד עם זאת הילד אינו מרגיש את האינטנסיביות, הוא רק רואה את השינויים החלים סביבו ומתאים את עצמו לחברה ולמה שהחברה משדרת לו. ולכן אנו זוכים לראות התקדמות והצלחות בטווח מאוד קצר.

זוכרים? ילדים מגיבים באופן ישיר לסביבתם.

בעצם כך אנו נותנים לילד את הכלים להגשים את חלומותיו. והרי שכל ילד, כמו כל אדם בוגר רוצה להצליח, רוצה לזכות בהערכה, באהדה ולהרגיש מצליחן בכל תחום.

רק באמצעות עבודה אינטנסיבית בכל מישורי החיים של הילד ניתן להשיג תוצאות גבוהות לטווח ארוך בטווח קצר.
ב"צפיות גבוהות" אנו מתחייבים לתוצאות תוך שלושה חודשים מתחילת התהליך. מרבית ההורים מדווחים על שיפורים קלים כבר בימים הראשונים ולאחר כחודש, חודש וחצי, כבר רואים שיפור משמעותי בהצלחת הילד בתחום הלימודים ובתחומי החיים השונים.

כתוצאה משיטה זו, הורים רבים מדווחים ומודים לנו על שהחזרנו להם את הילדים לחיים. ילדים ללא חשק ללמידה, לעשייה וליצירה חזרו לחיים ונחלו הצלחות רבות בכל מישור ומישור בחיים בהדרגתיות.

"נולדנו לפאר את יופיו של האלוהים שבתוכנו.
זה לא בתוך חלק מאיתנו בלבד, זה נמצא בכל אחד,
וככל שניתן לאורנו להאיר, אנחנו בלא להיות מודעים לכך, נותנים
את הרשות לאחרים לעשות זאת."
                                                      נלסון מנדלה בנאומו לנשיא.

זכרו- אנו פה בשביל ילדכם! ואנו מתחייבים להוביל את ילדכם להצלחה מעשית בלימודים בעוצמה ובמהירות שלא הכרתם!